Job 9 van 10


Report this listing

Solliciteren



M/V LEERKRACHT AUDIOVISUELE VORMING (KSO)


Functie

Wegens langdurige afwezigheid van onze collega zoeken we nog naar een enthousiaste en gemotiveerde leerkracht die zich kunnen terugvinden in onze visie,

Je kan 13 lestijden werken in onze school en komt in ons kernteam van KUNST terecht en wil op termijn onze school mee verder uitbouwen in de 3 finaliteiten.

Wij zijn een school met een hart voor STEM, kunst en mensen .

Onze school ademt als het ware in elk aspect onze twee streefdoelen uit. Enerzijds staan wij voor een lesaanpak en een aanbod dat schoolmoeheid verkleint . Daarbij geloven wij enorm in flexibiliteit als middel voor maximale ontplooiing. Anderzijds zijn wij ervan overtuigd dat ontspanning en ontlading ook een plaats verdienen op school .

Jongeren moeten graag naar school komen en de goesting om te leren vooral niet kwijt geraken onderweg. Wij zetten hoog in op het creëren van een goede groepssfeer en het versterken van verbondenheid tussen onze leerlingen. Dat is slechts één van de redenen waarom we een sportmodule (basket, dans of voetbal) inrichten. Het is zelfs zo dat al onze leerlingen uit 1B sowieso een sport kiezen in hun pakket. Wij geloven dat het trainen van motoriek tijdens deze sportmodule de cognitieve skills van de jongeren ten goede komt. Tot slot is het zo dat ontspanning en ontlading binnen een schoolse context zorgen voor een hogere motivatie en minder schoolmoeheid.

“Leerlingen zijn als muurklimmers. Om de top te halen, moeten ze niet allemaal via hetzelfde parcours klauteren of dezelfde hulpstukken gebruiken. Observatie en feedback op school zijn cruciaal tijdens hun klim” (bron Klasse magazine)

Jouw profiel

- Ben je een teamspeler?

- Hou je van een uitdaging?

- Werk je graag projecten uit?

- Kun je leerlingen coachen in hun ontwikkeling?

- Kun je out-of-the-box denken?

- Wil je je expertise delen met jongeren maar ook met je collega’s?

Je hebt als leerkracht een master met vereist bekwaamheidsbewijs voor de artisiteke vakken binnen het domein audiovisuele vorming.

  • Een of meerdere vakken aanleren
  • Deelnemen aan de uitwerking van het pedagogische project van de instelling
  • Pedagogische, professionele, technische, ... informatie en reglementeringen opvolgen en actualiseren
  • Klassenraden, leraarsraden, oudercontacten, examens, ... voorbereiden en coördineren
  • Leerlingen opvolgen en adviseren bij de organisatie van hun persoonlijke taken
  • Oefeningen en praktische taken voor leerlingen opstellen en hun kennis evalueren (testen, examens, huiswerk, ...)
  • Toezicht houden over het gedrag van de leerlingen
    De toepassing van het interne reglement, veiligheidsvoorschriften en gedragsregels controleren
  • Lessen voorbereiden en het pedagogische traject vastleggen
  • Pedagogische activiteiten voorbereiden en organiseren (tekenwedstrijd, educatieve uitstappen, taalkampen, ...)

Aanbod

- Grootste verschil tussen Campus De Brug en andere scholen : verbinding tussen leerwinst/motivatie verhogen door aandacht voor ontspanning en ontlading en flexibiliteit .

- Uitblinken doen we door : leerlingen in de eerste graad een sterke basisvorming te laten ontwikkelen. Leerlingen op een uitdagende manier laten proeven van de verschillende domeinen zodat ze hun talenten ten volle kunnen aanwenden en benutten in de tweede en derde graad.

- Sfeer op school : respectvolle en open-minded omgang van leerlingen onderling en tussen leerlingen en leerkrachten. Leerkracht staat naast en tussen de leerlingen en niet erboven. Leraars zijn coaches en begeleiders , niet louter overdragers van kennis en vaardigheden.

- Wij besteden veel aandacht aan : de leerling als individu met zijn/haar sterktes, maar ook werkpunten.Coaches en begeleiders spelen hier op in om alle leerlingen zo ver mogelijk te brengen in zijn/haar ontwikkeling.

Solliciteren

Stephen Baetens
02 257 03 90
vacatures@campusdebrug.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht